2009. május 3., vasárnap

Negyedik nap: KYOTO

Ezen a reggelen, még talán izgatottabb voltam mint a többin összesen, talán akkor éreztem ilyen boldogságot, mikor Tokió felé haladva megláttuk a szépséges Fujit. Nem is boldogság ez, inkább valamifajta felemelö érzés, amikor el sem hiszed, hogy olyat élsz át, amiröl eddig csak álmodni sem mertél, mintha az egész csak egy csoda lenne, és tudod milyen fájdalmas lesz az ébredés...
Szóval ilyen érzésekkel indultam neki KYOTÓ-nak!!! Mivel? (mivel, hogy erröl álmodtam mindig) SHINKANSEN-nel :D Olyan boldog voltam, mint egy kisgyerek a vidámparkban (mint DisneySea-ben:D) Oszakától 10 perc (!) alatt ott voltunk Kyotóban, sima helyi járattal, kb egy óra lett volna. Pedig nem is mentünk sokkal, maximum olyan 200-al. (Van róla videó, de a blogspot még mindig nem üzemel rendesen -> még jó, hogy ez lenne a dolga...)
Kezemben, a kincset érö vonatjeggyel! Ilyen szép a Shinkansen kivülröl :)A kyotói föpályaudvar
A közlekedés korának futurisztikus üveg-acél székesegyháza :) Az 1997-ben átadott vonatállomás, sok vitát váltott ki ; egyesek valóságos támadásnak tekintették a város tradicionális épitészete ellen, mások lelkesedtek a hatalmas, tágas terekért és drámai vonalakért. Bárki bármit is mond, a hatalmas központi átrium lenyügözö látvány szerintem. Mozgólépcsö vezet fel a 11. emelet magasságában kiépitett kilátóteraszra. Számomra olyan volt, ahogy csak az eget lehetett látni a mozgólépcsö végén, mintha a mennyországba vezetne fel -- de hisz már amúgy is úgy éreztem magam -- :)Szinte otthon éreztem magam, annyi fehér embert láttam magam körül... nem hiába, aki egyszer megteheti hogy kijön Japánba, Tokió-ba és/vagy Kyotó-ba látogat el. (Bezzeg Oitá-t senki nem érdekli:D)
500 yenért vettünk buszbérletet, amit egész nap korlátlanul használhattunk. Eddig rendben volt, de a buszok mindenhol olyan szinten tömve voltak, ilyet még Tokióban sem láttam... Szabály szerint egymás lábán kellett állni, ez nem volt túl happy, de mindent Kyotó-ért, nem igaz? :)Elöször a Kiyomizu-dera templomba mentünk elAz ösi templomot 798-ban alapitották, de a mai épületek, 1633-ból származnak. Jishu jinja szentélyben, próbára tehetjük a szerencsénket a szerelemben: két, egymástól 18 m-re lévö kö között ha végig mész csukott szemmel, teljesül a vágyad, ha nem, örökre boldogtalan leszel. Nekem ha minden jól megy, teljesül a vágyam igy is úgyis, és nyitott szemmel sem vagyok képes egyenesen menni, szóval meghagytam a lehetöséget a reménytelebbeknek :) Inkább imádkoztam egy sort, ami fel lett véve videóra, de ugye a blogspot most nem beszámitható...A domboldalban emelkedö nagycsarnok óriási tornácát több száz pillér tartja. Ezt a képet már annyiszor láttam az interneten és mindenféle közösségi oldalakon, ide kb kötelezö elmenni, és amig eddig csak reménykedtem, h egyszer én is ott pózolhatok, megtörtént :) (minden vágyam igy teljesülne...)Otawa vizesés. Állitólag gyógyitó hatású. Én nem ittam belöle, nincs kedvem más után elkapni valamit :DPróbáltam a szamuráj kardos ürgéhez észrevétlenül közelebb kerülni, de nem annyira sikerült :)A templomtól lefele haladva a városban, már nagyobb volt a tömeg mint nálunk május elsején a ligetben, és persze minden nagyon drága volt ...Ebéd után elbuszoztunk az Aranypavilonhoz (Kinkaku-ji)Ez is Japán egyik legismertebb müemléke, aki ide nem jön el... Szerencsére szép napos idö volt, és a tóban is szépen visszatükrözödött a templom.Eredetileg egy sógun nyaralójának épült 1397-ben, de a sógun fia késöbb templommá alakitotta. 1950-ben felgyújtotta egy szerzetes, aki megszálottan rajongott az épület szépségéért (nem értem akkor miért kellett lerombolnia..) és a templom porig égett. (ajánlott olvasmány: Mishima Yukio: Az aranypavilon)A pavilong 1955-ben épitették újra, hüségesen követve az eredeti terveket. Az épületet vékony aranylemez burkolja (nálunk az etnikum már megszabaditotta volna töle).Ez az a hely, ahova szivesen beugrottam volna, nem törödve egy Isten harajával sem :)Vettem egy Omikuji-t (jóslat) és úgy teszek mintha felkötném, de igazából elraktam, mert kifogtam a legjobb jövendölést, minden szempontból a legjobbat jósolta, azt elszokás tenni, és csak a rosszat otthagyni a templom területén, hogy ne valósuljon meg. Este elmentünk Gion-ba, a gésanegyedbe, de sajnos Gésát nem láttunk, de igy is nagyon tetszett, nagyon hangulatos volt, teljesen a régi japánt hangulatát elevenitette fel, macskaköves utak, tolóajtós teaházak és éttermek. MesésLegutoljára ellátogattunk a Nijo-jo várba, ahova bemenni már nem tudtunk, csak a palotakert gyönyörü szép cseresznye virágait tekinthettük meg esti kivilágitásban. A kastély az elsö sógun, Tokugawa Ieyasu Kyotói rezidenciája volt. A parkot Kobori Enshu hires kertépitész, a teaceremónia mestere tervezte. Sajnos nagyon sötét volt és nem tudom rendesen fényképezni, de remélem azért látszik, hogy mi akar lenni a képeken :) Képzeljétek el, hogy egy csodálatos parkban, a cseresznyefák alatt sétálgattok, hihetetlenül szép és romantikus esti kivilágitásban. Akinek megadatik a lehetöség, hogy ide eljusson, mindenképpen párossával tegye (milyen jó lett volna ha Babuval sétálgathatok ott...)A kyotó torony éjszakai kivilágitásban. Kyotóban több mint 200 templom és szentély, 3 császári palota, tucatnyi kert és múzeum rejtözik, de én igy is hálás lehet a sorsnak, hogy akár csak egy napra is, de eljuthattam ide. Nem hazudok, ha azt mondom életem legszebb élményei idekötnek, Japánhoz... Szeretem a Hazámat, de ennyi boldogság és öröm, ennyi új, csodás élmény, összesen nem ért annyi otthon, mint itt 7 hónap alatt. (Miért érzem azt, hogy rossz helyre születtem?)

4 megjegyzés:

Barbara A. írta...

"Az épületet vékony aranylemez burkolja (nálunk az etnikum már megszabaditotta volna töle)"

ezen hangosan felröhögtem XDDDDDD de MILYEN IGAZ. sajnos :SSS
amúgy Oita érdekel... ENGEM! XD najó igazából nem Oita hanem akik ott vannak de az lényegtelen :P igyekszem fellenditeni a turizmust egyszemélyben 8D

wah és Kyotoooo :))) valahogy nekem olyan érzésem volt hogy kicsi otthonos aranyos hely, a buszokkal is meg minden... nemtom, lehet hogy azért mert már 3x voltam, de inkább talán Tokyohoz képest :D mindenesetre sztem is mesés érzés ott lenni, és ahhh sakurák alatt sétáltál a parkban... *.* én is hányszor gondoltam amúgy már ilyet hogy "de jó lenne itt XY-vel sétálgatni" XDDD

Kriszta írta...

Igazából Oitában tényleg nincs semmi, de megér egy estet :P
(több estet is:D) Kyushu pedig még többet. Várjuk már nagyon h gyere, bár én rossz voltam, és majdnem minden estére beszerveztek nekem vmit, de az egyik éjszakám csak a Tied :P

Be akartam tenni a blogod a listámba, de nem engedi, miért? Csak engedéllyel terjeszthetö? :)

Az xy-al való sétálgatás még várat magára 3 hónapot. Magányra vagyunk itélve :)

Böbe írta...

én is úgy hallottam, hogy valaki nagyon vár itthon Téged!

(még jó hogy ott nem andalognak a párok összebújva, így nem fakadsz lépten-nyomon sírva)

sok puszi!!!

Böbe

Barbara A. írta...

Fentebb már kérdeztem az előbb most, hogy melyik este érsz rá! :D

Ööö, érdekes, egyáltalán nem engedéllyel terjeszthető, meg semmi o_o aki eddig berakta a szintén blogspotos blogjába, nem szólt hogy gond lett volna... na mindegy... a szándék jólesik :)