2009. április 18., szombat

Tavaszi kirándulásom: elsö nap - Oszaka

Márc 29-én reggel elindultam Osaka felé, és este, kb 12 óra vonatozás és 400 oldal olvasás a Battle Royal c. könyv (azt hittem izgalmas könyv, de eléggé unalmas ahogy egymás után hullanak a gyerekek, persze az csak a végén derül ki, hogy ki a legerösebb láncszem) után meg is érkeztem Oszaka föpályaudvarára, ahol találkoztam kedves barátnömmel, Kawai san-nal. Egyböl hazamentünk hozzá, anyukája nagyon lelkesen fogadott, megvacsoráztunk, beszélgettünk, majd korai lefekvés, másnap városnézés, korán kelés stb...

Oszakának több vasút és metróhálózata van, egyedül biztos nem találtam volna oda sehova... De emelett még ami nagyon zavaró volt, hogy nem a jól bevált JR-t (Japanese Railways, állami vasút) használtuk, hanem más, magántulajdonban lévö vasútat, ami háromszor olyan drágább volt mint az állami, ráment a fél vagyonom, de ugye másválasztás nem volt..

Oszakának nem sok látnivalója van tulajdonképpen, a város múltjából alig maradt fenn néhány történelmi emlék.
Elöször találkoztunk egy másik közös ismerösünkkel, szintén a Hostelból ahol dolgoztam, és együtt elmentünk az Oszakai várba. Nagyon szép idö volt, nem kellett a téli kabát sem.Az eredeti vár 1585-ben épült, amikor Toyotomi Hideyoshi újraegyesitette Japánt. Azonban 32 év múlva Tokugawa Ieyasu csapatai elpusztitották a várat és csak 1625-re épitették ujjá. Az eredeti eröd vasbetonból készült válozata 1931-ben épült és '97-ben újitották fel.Éppen csak kezdett virágozni a Sakura, de azért igy is nagyon szép volt a várat körülvevö park, már nagyon sokakat csalogatott ki a jó idö elö-hanami-zni (virágnézéssel egybekötött piknikezés, eszem-iszom, dinom-dánom)A nyolcadik emeletröl nagyon szép kilátás nyilt Oszakára és a környezö régiókra. Még mindig nagyon érdekesnek tartom, ahogy több száz éves várakat, több tizemeletes felhökarcolók vesznek körül. Hihetetlen, de sokan voltak, akik 300 yenért felrakattak a fejükre egy sisakot 5 másodpercre...A vár közelében pont esküvöi fotózkodás volt, a lány ruhája nagyon tetszett, szegény fiú viszont elég érdekes... Toyotomi Hideyoshi szobraKözelben volt egy szép park, nagyon szép szivárvánnyal (L) és pár éves kislánykákkal, akiknek jobb volt az angolja mint nekem :) (nem meglepö) :DEz csak az oszakai metróhálózat térképe, a vonatok kék szaggatott vonallal vannak jelölve.A vár után elmentünk Tempozan-ba, a város legfelkapottabb tengerparti negyedébeFelültem a világ legnagyobb óriáskerekére! Én, aki ha székre feláll már szédül... De ezt muszáj volt kipróbáljam! Most már ezt is kipipálhatom a listán :) Az óriáskerék 112 méter magas és állitólag tényleg a legnagyobb a világon. Fentröl, a kilátás kárpótolt mindenért :) Egyébként az otthoni vidámpark 15 méter magas szocreál kerekén ezerszer jobban féltem... A fehér kabin alja üvegböl készült, igy a nagyobb izgalamra vágyók is érvényesülni tudnak :)Nagyon szép volt a kilátás az Oszakai öbölreEz volt alattunk kb negyed út megtétele utánKedves barátnöm Kawai san, akit megfenyegettem, hogyha megmozdul kihajitom :)Igy féltem ámMajdnem a tetejénAz alattunk lévö kabin - sokkal félelmetesebb volt, mikor már túljutottunk a felén, mert láttam a mögöttünk jövö kabinokat, láttam hogy mozgunk, és attól egyböl sokkot kaptam...Ez a legtetejeBüszke hogy túlélteA nagy ijedségre, bementünk egy ninja labirintusba, amit az elvarázsolt kastélyhoz tudnék hasonlitani ; vak sötétben tapogatózva osontunk, közben fel fel bukkant egy ninja a fejünk felett vagy oldalt, amitöl a szivbaj jött ránk, és mindenféle feladatot kellett megoldanunk, hogy kinyiljon a következö ajtó és továbbmehessünk... érdekes volt :)Oszaka térképe Este elmentünk egy helyre, ahol a régi, showa kori Japánt idézik fel, ime néhány video:






Este még sétálgattunk a városban, fel akartunk ülni egy másik óriáskerékre, amit az alábbi képen lehet látni, de nem üzemelt... pedig olyan jól néz kiKötelezö kép a Grico elött, bár fogalmam sincs hogy mi az (Barbi nálad is van ilyen kép, világosits fel légyszives:D)Érdekes, egész Oszaka úgy néz ki mint egy vidámpark, van egy csomó óriáskerék, volt egy üzlet, aminek a tetején hullámvasút volt, ez pedig egy szabadesés:Ez valami oszakai hires étel, nem tudtam a nevét megjegyezni, belül hús voltAnnyira elfáradtunk a városnézésben, hogy be kellett ülnünk egy Irish pub-ba... nem volt más választás :)Igy zárult az elsö nap :)

2 megjegyzés:

Barbara A. írta...

Osakaaaaaaaaaaaaaa <333333 mennyi szép emlék :D wiii az óriáskerékre én nem ültem még sajnos fel, mert kitaláltam hogy eccer arra az umedai pirosra akarok felülni a pasimmal XDDD majd egyszer juszt is! 8D amúgy a Glico Man az a Glico cég figurája (a cég osakából indult) és a kép hátterében osakai landmark-ok vannak (nemtom magyarul ><) mint az osaka tower meg a vár meg ilyenek :D meg van picit arrébb egy kisebb embernagyságú verzió, azt fel szokták öltöztetni pl mikulásnak meg ilyenek XD értelme nem sok, csak ilyen poén :D

látom te is lekaptad egyébként azt a csicsás liftajtót 8DDD
a vár meg tök szép! meg a tenger melletti rész is... wááh na ott se voltam de legközelebb tervezünk elmenni az akváriumba valszeg barátnőmmel :D
nem irtad konkrétan hogy mennyire tetszett vagy nem Osaka... remélem igen... nekem nagyon :D ki tudja miért XD

Kriszta írta...

早いな~ :D
Na, most már legalább tudom, mit szimbolizál a pasi, és észrevettem a háttérben a landmarkokat is (én sem tudok rá megfelelö szót magyarul, lehet nincs is:D)

Tényleg elfelejtettem irni h tetszett, de csak azért, mert kb már2 hete irom, annyira sok az elfoglaltság van mostanában: buli, suli, buli, buli --- :)
Szóval nagyon tetszett, több napot kellett volna ott eltölteni, de a barátnöm nem tudott több szabit kivenni sajnos és még megannyi helyen voltunk... (sztem soha nem fogok végére érni a beszámolónak:D)
Szép volt nagyon, csak drága....

Mikor jösz mán Oitába?