2009. április 13., hétfő

Kitsuki Hinamatsuri 2

Március 8-án visszamentünk Kitsuki-ba, és miután kölcsönöztünk kimono-t elindultunk járni a várost. Elég hideg volt, a kimono alatt ott volt a normális ruhánk. Sajnos nem olyan hagyományos kimono-t kaptunk, amihez Obi-t kell kötni, ez olcsósosabb volt, és papucsot sem kaptunk, a sportcipönkben kellett végig flangálnunk a városban.
Ahogy az elsö helyre bementünk, megint ki lettem nézve természetesen, mindenkinek nagyon tetszettem, a szép kis külföldi a kis kék kimonoban, milyen jól áll neki... az elsö helyen, megint kaptam ingyen ajándékot, ami egyébként 1000yen lett volna... Maki is kapott :) Azt mondta máskor is elhoz magával :)Itt kinálom a teasüteménytA város makettja elött MakivalBetértünk egy üzletbe, ami egyébként virágbolt, préselt virágokból készitenek képeket, mi nem képet készitettünk, hanem babát, igy ez már a harmadik császári párom :)Mesteremmel :)Persze itt is nagy sikert aratott a fehérböröm, meg a világosbarna hajam, nem sok falubéli öregasszony mondhatja el magáról hogy külföldivel készitette a japán babákat :)Nagyon régi babák, az 1500-as évekbölA város legmagasabb pontján álló ház, amit egy hires ügyvéd, Hitotsumatsu lakott, a város elsö polgára. A ház 1929-ben épült, 30 évvel késöbb volt újjáépitve, és állitolag 500millió yen-t ér (egy milliárd forint kb) - a ház több mint 10 szobából áll, nagyon szép a kilátás, de ezt azért mégsem hiszem el...Utána átmentünk a helyi múzeumbaTehén babák :DA furcsa lépcsöket megmászva, visszamentünk abba a szamuráj házba, ahol a bácsikának annyira tetszett az orrom. Ez nagyon idilli kép, el tudnám képzelni ahogy kellemes tavaszi estéken (mint a mostaniak) üldögélek és nézegetem a pontyokat a tavacskámban (közben a komornyik hoz egy finom koktélt...)Itt a bácsika, nagy boldogságot okoztam neki a kimonommal :)Volt egy szentély is a közelben, meg akartuk nézni, miután mentünk visszaadni a kimonokat, amikor az iménti bácsika mellénk gurult kocsival és felvitt minket... Minden helyre ahova bementünk, kaptunk matricát, az egész táblát nem tudtuk összegyüjteni, de azért elég sok helyen jártunk, annak ellenére, hogy esett, hogy hideg volt és hogy a kimonoba gyök kettövel lehet haladni ... A szerzeményeim :) Maga az ünnep március 3-án van, utána minnél hamarabb el kell rakni a diszeket, különben az adott házban lakó lányok, nem fognak soha szülni... Most már vannak Hinamatsuri-s babáim, amit minden évben kirakhatok disznek :D Persze az átlag lakásokban, sokkal komolyabb a berendezés, rendes porcelán babákkal, nem pedig papirból készültekkel :)

4 megjegyzés:

Barbara A. írta...

waaa annyira jól áll a kimono tényleg :DD bár én sötétszőkének mondanálak a képek alapján xD határeset... de nem festetted be egyébként? mintha a fodrász utáni képen vöröses lett volna a hajad ^^; vagy csak vak vagyok XD

nagyon tetszik hogy ott tényleg ilyen nagy szám egy külföldi meg ilyen kedvesek hozzájuk :))) én nem vagyok egyáltalán nagy szám errefelé sehol kb xD hiroshimában már kicsit más volt, de még ott se annyira... jó lehet ilyen helyen megtapasztalni pl a hinamatsurit, ahol tényleg nem zavar be a sok turista meg minden :)

Kriszta írta...

A kimono nekem is nagyon tetszett, a kék a kedvenc szinem :) Amúgy nekem is tetszik, hogy ennyire ki vagyunk nézve a tömegböl, amikor Tokióban voltam, ott én is mindennaposnak számitottam, de Oszakában, Hiroshimában is, minden nagy városban igy van szerintem... De itt vidékiában, más a helyzet, pedig itt is sok a cserediák van...

Nincs befestve a hajam, a fodrászos képen máshonnan volt a megvilágitás, de tényleg vörösesnek látszik... lehet olyanra kéne befestenem :)

Unknown írta...

Nagyon nagyon aranyos vagy a második képen :) (L)

Nikki írta...

Tényleg jól áll a kimono. Megnéztem volna azért hogy mászkálsz benne:D
Aztán vigyázz a külföldi pofidra, nehogy már a finishben raboljanak el:D