2009. április 13., hétfő

Maki barátnöm szüleinél

Március 14-én szombaton, Maki értem jött kocsival, és elindultunk a szülei házához, a Kunisaki félszigetre, Bunkotakedaba, Oitától olyan 2 órányira kocsival, északra.
Útközben találkoztunk a szüleivel, ök külön kocsival jöttek, és elöször elmentünk egy buddhista templomba, ahol 33 évente kiállitanak egy szobrot. Én ennek fontosságát nem nagyon tudtam átélni, de nekik úgytünik az volt.
A templomlátogatás után, hazamentünk, kicsit megmelegedtünk, megteázgattunk, összeismerkedtem a kutyával :) Amig a szülei készülödtek, bebujtam a kotatsu alá (asztal, amit egy paplan vesz körül és belül fütés van) a kutyus pedig rámtelepedett :)Utána elmentünk együtt Onszenba (termál fürdö). Elöször voltam ilyen fürdöben, hát érdekes volt... otthon is vannak ilyen helyek, de ott ugye fürdöruhába megyünk be, nos itt mindenki meztelen... Maki ezt azzal magyarázta, hogy a japánok megtisztulni járnak a fürdöbe, amit nem érhetsz el, ha fürdöruha van rajtad... nos, nekem semmi bajom nem volt azzal, hogy mások elött levetközzek, inkább azzal volt bajom, hogy mások voltak meztelenek elöttem, a korosztály pedig igen változatos volt, az 5 éves kislánytól kezdve, a 80 éves dédnagymamáig... ez kicsit frusztrált... próbáltam más fele nézni, de nehéz volt.... amúgy az onszen nagyon jól néz ki, nagyon szépen ki van épitve, a viz folyamatosan cserélödik és kristálytiszta. Van benti Onszen, nagyon szép faépületben egy kis medence, és van kinti onszen is (rottenburo), a medence mellett cseresznyefa, mindenféle kisnövény, sziklák. Általában minden onszen igy néz ki, de mindegyik más, nagyon sok fajta onszen van, van hogy a kialakitás, van hogy a viz minösége, tipusa különbözik... nincs két egyfajta onszen, de szerintem mindegyik szép. Csak felvehetnének fürdöruhát :)
Hazamentünk, hajatszáritottunk, és mentünk vacsorázni. Nem mondták el mit fogunk enni, titokban tartották, de mikor megláttam... hihetetlen volt. Elhoztak Fugu-t enni. A fugu, az a gömbhal, ami ha nem megfelelöen van elkészitve, mérgezö és szépen kipurcansz. Én még élek :)
Egész fugu course volt a menü, elöször a Sashimi (nyershal) és a sushi volt kirakva az asztalra, mindenféle finom szósz, zöldség, és halbensöség. Hihetetlen minden milyen finom volt, most is csorog a nyálam, ahogy ezt irom :) Tudom, nem mindenki van oda a halért, de aki szereti, annak ez a mennyország. A fugu egyébként nagyon drága, magamtól soha nem vettem volna...
A nyershalak után volt nabe (fött zöldségek), volt rántott fugu, volt rizotto, nagyon sok fajta ételt hoztak... Egy asztalnál ültünk a földön, és a teremben rajtunk kivül nem volt senki... Nem értem mivel érdemeltem én ezt ki, soha elötte még csak nem is találkoztam a szüleivel... mindenesetre nagyon kedves volt tölük...Miután hazavittek minket kocsival, otthon még iszogattunk, az anyuka szokott késziteni umeshi-t (szilva pálinka) nagyon finom, édes, nem olyan mint nálunk a pálinka, annál sokkal gyengébb.Egy szobában aludtunk Makival, természetesen a földön. Reggel a kutyus ébresztett :)Igy néz ki a kotatsu, mintha az asztal lapja és a lábai közé beraktak volna egy paplant.Másnap reggel elöször elmentünk egy bonsai kiállitásra, berakok pár képet a növényekröl, mindent berakni nem tudom, mert nagyon sok volt. Egyébként én is szeretnék otthonra bonsai-tEz a kedvencem, ennek olyan szépen vannak nevelve az ágacskái, én biztos nem tudnám felnevelni. Vettem a százyenes boltban egy kis virágocskát, kb semmit nem igényel, mégis megöltem... pedig még vizet is szoktam neki adni, és a nap is éri... nem értem.... :(Utána az apuka elvitt engem egy barátja üzletébe, aki hannya maszkokat készit!!! Ezt még a Fugunál jobban sem tudom elhinni... És teljesen ingyen és bérmentve kaptam két maszkot!!! Ami egyébként 15ezer yen fölött van normális áron... komolyan nem értem miért ajándékozott nekem ilyen drága dolgot... de mindenesetre nagyon örültem neki... Babu avatott be a hannya maszk rejtelmeibe, én nem is tudtam róla, pedig japán szakos vagyok már 6 éve... a dühödt, féltékeny nöt szimbolizálja és megvéd minden rossztól... akik Japán mániások mind ilyesmit tetováltatnak magukra, mármint Amerikában, nem nálunk :)Az ebédünket a Fukiji templom melletti étteremben töltöttük el, szerzetesek eledele volt a menü, csak semmi hús... Nagyon finom volt minden... (júj de éhes vagyok:D)A Fukiji buddhista templom, a legrégebbi faépület Kyushu-n. A templom belsejében volt egy Buddha szobor is, de engem inkább a plafonon csüngö 20centis tarantulla kötött le... egyébként nagyon komoly, a templom belsejében ki voltak rakva ajándék tárgyak, amit meg lehetett venni, de eladó nem volt, rajtad áll, hogy bedobod e az árát a kihelyezett gyüjtödobozba vagy sem... nos igen, a japán tisztesség...Templomozás után elmentünk a Showa no machi nevü helyre, ahol a Showa kori Japán-t lehetett megnézni (kb 100 évvel ezelötti idö)Ezután elbúcsúztunk a szülöktöl, és Makival elmentünk még, a Tricky art nevü helyre, ahol mindenféle becsapós és elgondolkoztató játékban lehetett részünk :) Itt a Maki megfogja a Mona Liza kisujját.Én pedig beakadtam!! Nagy nehézségek árán tudtam csak kiszabadulni a nöci karmaiból....Bementem úszkálni a halacskák közé majd megcirógattam az óriásteknös nyakacskájátItt Maki kicsit boldog lehetett, egy kicsit elvarázsolodtunk, igy nagyobb lehetett nálam :)
Beleestem egy kútba, nagy nehézségek árán, de azért sikerült kikászálódnom...Becsukom az ajtót, hogy a halacskák ne tudjanak kiszökni, az egyik felül már igy is meglógottAmig Maki a kedves zsiráfot eteti, engem eltaposott egy dinoszaurusz... Milyen csini tükörképe van a Makinak :P Fogadjunk, hogy Te is ezt szeretnéd látni a tükörben:)Volt egy lyuk a falon, amibe ha belenéztél, ezt láttad:De amikor átmentél a fal túloldalára, márcsak ezt... érdekes....Találtam a földön egy ezrest, nagyon megörültem neki,de bárhogy próbáltam, nem tudtam felvenniVolt egy kép, ami kicsit megváltozott ha felülröl nézted, vagy oldalról...Behúztam a cápának, mert meg akart támadni, nagyon bátor voltam...Adtam egy puszit a delfinnek, majd bementem hozzájuk egy kicsit uszikázni Itt egy másik delfinnel találkoztam, én repültem felé, ö pedig kiugrott a tengerböl Én a rozmár nyelvcsapját fogtam meg, Maki pedig a hal farkát...Na, vajon mit lehet ezen a képen kivenni, ha messziröl nézed?Melyik a folyó legmagasabb pontja?6 óra után 5 perccel több manó van az órán, mint 6 órakkor...Innen túl messze van a kép, de a kinai horoszkóp szerinti 12 állatot kell megtalálni rajtaHány fejet látsz a képen?Épületek közelröl, távolrólBementünk a csaj után az irodába...Jó lett volna egy kis ingyen pia... de egyikünk sem érte el...
Maki ez alkalommal is nagyon szép helyre hozott el, nagyon hálás lehetek neki mindenért (L)

5 megjegyzés:

Barbara A. írta...

waaaa ez a trick art múzeum nagyon teccik!!! :D itt a közelben is amúgy van egy, gondoltam majd el kéne menni, csak még nem akadt kivel XD
Maki szülei meg milyen rendesek már... O_O meg az a maszkos bácsi! Én se tudtam mik azok a maszkok, csak hogy jól néznek ki XD egyébként 6 éve hogy lehetsz japán szakos? ^^

Csodálom hogy te nem voltál szégyellős, csak zavart a többi ember :D nem bámultak meg, mint külföldit? Én ezért (is) ódzkodom az onsentől :S még talán ha lenne 20 európai nő benn akkor bemennék, de igy tudom hogy tuti bámulnak, meg gondolják hogy némá a dagadt gaijin XDDD

Kriszta írta...

Csáje, Te nagyon kész vagy :D
Nem hinném, hogy jobban megbámultak volna, mint mást. Söt, sztem már hozzá vannak szokva h csukott szemmel közlekedjenek az onsenben... én sokkal jobban bámultam, egyszerüen nem birtam nem odanézni... érted... hát beteg egy nép :)

Úgy lehetek 6 éve japán szakos, h középsuliban kezdtem a japánt, az volt ugye 4 év, utána 2 év egyetem, most taposom a hetedik évemet... szégyenszemre még mindig nem tudok japánul ....

Trick art, tényleg nagyon jó volt, sztem mindenképpen menj el, és nagyobb társasággal! És legyél kreativabb nálam:D
Mikor jösz Oitába? :D

Barbara A. írta...

Mostméé, engem idegesit ha bámulnak XD múltkor is hülye iskolásfiúk azok taktikáztak hogy hogy fotózzanak le a mobiljukkal úgy h ne vegyem észre, persze azt hitték nem tudok japánul :D jót röhögtem magamban, de azért ha épp nincs jó kedvem akkor elküldenék mindenkit a jó büdös 3.14-be ahogy bámulnak XD nem vagyok se szőke se magas annyira, se különleges semmilyen szempontból, szal csak azért mert gaijin... -_-

Oitába Golden weekben terveztem menni, de aztán megnéztem a repjegyárakat és majdnem szivszélhűdést kaptam :((( direkt felnyomják arra a hétre az árakat, mert tudják hogy akkor ér rá az ember... de szerencsére mivel 4 napos hétvégéim lesznek ezért valamikor májusban vagy június elején szeretném megejteni :D már úgy mennék... T_T

(ja hogy úgy 6 év XD már néztem hogy EGYETEMEN, hát az hogy lehet ha csak 20 éves vagy XDDD jó tudom lassú desz :D)

Böbe írta...

jajj, már... a szusiért és halakért eddig is evett a fene. a gömbhal kóstolásról már ne is beszléjünk. hogyan készítsünk otthon, házilag bonsait- könyvem már van, csak sosem álltam neki.

ha hazajössz, - nem, nem jól írtam - amikor hazajössz, együtt átbogarászhatnánk, vagy kölcsön is adom.

puszi, Böbe

Kriszta írta...

Jól van, akkor vegyünk mindketten bonsai-t és kiolvassuk a könyvet és akkor lehet nem fognak bepurcanni :D
Sushizda otthon is van, az egyikbe külön bejáratom van, majd elviszlek :) Puszka