2008. november 15., szombat

Szónokverseny

Sziasztok!
Ma szónokverseny nap volt! Oita megyében élö külföldi diákok versenyeztek egymással Japánul természetesen. Mindenkinek kellett választani egy tetszöleges témát, abból felkészülni és szépen elöadni. Az én témám magyarra forditva: Milyen érdekesek a japánok :D
Arról beszéltem elöször h Magyarország hol helyezkedik el, mert biztos volt olyan aki nem tudta, azután a magyar és a japán szavak hasonloságárol (Igaz Krisz, amikor a Szodeszne-t meghallottuk elöször?:P), pl uszoda=hazugság japánul, utána elsütöttem egy poént, hogy aki kiváncsi még több szóra, az keressen meg az elöadás után, mert ott mindenki elött nem akartam volna elsütni h az "uncsi" amit ök kakira használnak, nekünk azt jelenti h unalmas :D
Utána arról beszéltem hogy milyen sok japán tanul a Liszt Ferenc zeneakadémián, aztán arról hogy miért nem adnak borravalot, miért mosnak hideg vizben, és hogy miért nem csokoloznak az utcán. A kritika sorozat után kicsit nyaltam hogy milyen kedvesek, segitökészek, aranyosak, imádnivalóak és egyébként is imádom Japánt :D
14en voltunk, ime a képek:
Itt szonoklok :D Szolhattak volna h fésülködjek meg :D Amugy rettenetesen izgultam, de érdekes volt, felmentem, és miközben beszéltem, a gondolataimban magammal beszélgettem, hogy nyugodj már meg, ne remegjen már a kezed, beszélj már lassabban, (és ezek után mondja vki h nem vagyok skizo:D) és a szöveget pedig csak mondtam és mondtam és néhol még nevettek is. Föleg mikor azt mondtam h ha hidegvizben mossák ki a ruhát, nem öli meg a bacikat, pedig ez egyáltalán nem vicces, ez vérkomoly :D Itt van a video linkje, nézzétek meg, de aztán nem röhögni :D http://www.youtube.com/watch?v=Dkc1su2p7_U

Itt már várjuk az eredmény hirdetést. Amugy mindenki nagyon ügyes volt és jok voltak a témák és az elöadás mod is. Az én sulimból még egy Amerika srác jött, ö a 10edik elöadó volt, én a negyedik. Szerintem nagyon sokat számit a sorrend, ha utolsók közt lettem volna, biztos elfelejtem addigra már az összes mindent. Itt már nagyon figyeltem, ugy volt hogy sorban álltunk, mint a kivégzö helyen, és a bácsi sorban olvasta a nevünket, de engem valamiért átugrott és kezdtem aggodni h miért, ennyire rossz voltam? :D Aztán a mellettem lévö srác nagyon sugtam nekem h én "Yusho" vagyok, de nem tudtam mit jelent, szoval mondhatta... :D Végül rájöttem h azért, mert döntös vagyok! Elsorolták majdnem az összes nevet, három kivételével. Utána jött még egy név. Akkor már nagyot néztem, de a többiek is lent, hogy bakker ez most mit jelent. :D És utána következtem én. MÁSODIK LETTEM EGY JAPÁN SZONOKVERSENYEN!!! :D Olyan boldog voltam hogy csak csudina. :D Ö a csoporttársam. Azért érdekesek a dolgok, mert ö jobban beszéli a japántot mint én, mégsem ért el helyezést. Ja, amint látszik, kaptam egy kisebb trófeát, meg egy oklevelet :D Alapból kaptam 1000yent amiért jelentkeztem (otthon neked kell fizetni ha jelentkezni akarsz:D), és kaptam még 7000yen értékü könyvutalványt.
Ök, akik drukkoltak nekem és végig szenvedték miattam a napot (de kárpotlásul eljöhettek velem az afterpartyra :P)Csajaimmal. ...
..... Na jó: meg Gábor :D 6 órától afterparty volt (7ig:D) ingyen kaja, pia, egy gyönyörü hotel egyik termében rendezték meg, nagyon szép volt. Persze mégegyszer köszönetet mondott mindenki és amikor az elsö helyezettet kihvták h mondjon köszönetet, kicsit meg állt bennem az ütö h lehet h most akkor nekem is kell, de szerencsére nem kellett :D Oda jött hozzám a tv-s bácsi és meginvitált a müsorába, de jol megbeszéltük h nekem ez nehéz lenne :D De benne leszek valami ujságban :D
Itt épp az egyik zsüritag mond köszönetet. Ugye milyen szép a lámpa? :D
Ö a tanci néni aki segitett felkészülni és amugy nagyon kedves és bolondos, mindig olyan mintha ivott volna :D És imádja a Queent (L). Asszem veszek neki egy Queen Cd-t ajándékba amiért annyit foglalkozott velem. Amugy az ö oráját utálom a legjobban :D Nagyon szigoru és rengeteg házit ad fel. Az ö orája a legnehezebb. :D De óra után tök jo fej, nagyon pozitivan csalodtam benne az elmult hetekben és sztem Ö is bir engem :D
Ö a másik tanci néni akit nagyon birok (minden tancinénit nagyon birok:D) (Jaj, Krisz kár h nem jelenteztél, olyan jol éreznéd itt magad hogy arra nincs szó, se több szóból álló kifejezés) Nos hát ennyi volt, utána hazabicikliztünk a szakadó esöben, de felhajtottam az ünneplö nadrágomat a térdemig, szal nem volt probléma semmi sem :D
Nagyon örülök hogy végülis jelentkeztem, de azt hiszem a csúcson kell abbahagyni :D

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon gratu drágám :) (l)

Kriszta írta...

Kösssziiii :D
Annyira vicces volt az egész és ugy féltem, de végül csak megérte elmenni :D
De nem is gondoltam volna h én helyezést érek el, olyan jó volt mindenki.

Névtelen írta...

Wáááááá, gratulálok!!!!!!!!!!!!!!!
Nagyon ügyi vagy!!!!

:DDDDDDDDDD

Tök büszke vagyok rád! :D

Névtelen írta...

Gratulálok!!!!!!
Olyan ügyi vagy!!!

(^_____^)

Kriszta írta...

Köszönöm :D
Készülsz már a nagyútra?

Névtelen írta...

Hát még nem, mivel még vagy 3 hónap mire kiderül, hogy kapok e ösztöndíjat...X___X;;

(Egyébként bocsi, hogy kétszer van egymás után a kommentem, de tegnap ez a nagyon hülye net valamiért nem írta ki hogy elküldte e a kommentemet vagy sem, ezért a biztonság kedvéért írtam később egy másikat, erre kiadta egyszerre a kettőt... D: na mindegy XD)

/Marianna

Névtelen írta...

Krisztikee!
ügyes voltál nagyon! :D
...azért tényleg megfésülködhettél volna..:D

sokpuszii! :D

Névtelen írta...

Krisztike!
vicceltem ám... jól nézel ki..:D

Kriszta írta...

Ami, azt hittem ez már végeleges h megkapjátok az ösztöndijat, vagy most akkor hogy van ez? Valamennyi esély csak van rá, nem?

Kriszta írta...

Andika drágám tudtam h számithatok Rád :D Imádlak, ugye tudod? :)

Névtelen írta...

Sajnos egyenlőre csak a tandíjmentességet kaptuk meg Ooitától (a Bohács Dáviddal aki 4dikes), és most külön küldtünk egy application form-ot a tokiói JASSO központba vagy mi az.
Na most, azt mondták, csak február végefelé jeleznek vissza hogy kapunk e ösztöndíjat, merthogy nem adnak mindenkinek. :(

Szóval sajna egyáltalán nem biztos még semmi. :(((

(Én mindenesetre napi 24 órában imádkozom, hogy sikerüljön... )

/Ami